در مراسم‌ معارفه‌ رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران‌ مطرح شد:

افزایش ۲ هزار تخت در بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی/ پژوهش، حلقه‌ای مفقو‌ده در وزارت بهداشت  

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: طی چهار سال گذشته بیش از 2 هزار تخت بیمارستانی‌ به مجموعه تخت‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزوده شده است.

افزایش 2 هزار تخت در بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی/ پژوهش حلقه مفقو‌ده در وزارت بهداشت به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید جواد حاجی‌ میراسماعیل‌ رئیس سابق دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران در مراسم‌ معارفه‌ مسعود ناصری‌پور‌ رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران‌ و تکریم از سید جواد حاجی میراسماعیل‌ رئیس سابق‌ دانشگاه علوم پزشکی ایران که صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی‌ برگزار‌ شد، اظهار کرد: ما با حمایت‌ وزیر بهداشت توانستیم‌ دانشگاه را‌ از مرحله سخت‌ به مرحله پایدار برسانیم‌. خوشبختانه‌ در این دوره همه خوابگاه‌ها به بهترین نحو‌ تجهیز شده‌اند‌ و حدود 60 درصد از عملیات‌ احداث‌ استخر سرپوشیده‌ انجام شده‌ است و امیدواریم‌ تا دی ماه این استخر‌ تحویل دانشگاه‌ داده شود‌.

 وی بیان کرد: پاویون‌ها در این دوره‌ از ریاست‌ دانشگاه‌ تعمیرات اساسی شده‌اند طرح تحول نظام سلامت کمکی جدی به دانشگاه کرد‌. متأسفانه در 3 شهرستان‌ غرب استان تهران‌ علی‌رغم اینکه حدود یک میلیون نفر جمعیت داشتند ما حتی‌ یک تخت بیمارستانی هم نداشتیم. حدود 3 میلیون و 236 هزار نفر در سامانه سیب‌ ثبت نام کردند‌ و دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود 5 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد و پس از دانشگاه شهید بهشتی‌ دومین دانشگاه‌ از نظر جمعیت است.

دارورسانی به بیمارستانه‌ها به صورت شبانه‌ و با پیک مو‌توری

 رئیس سابق دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران، افزود: دانشکده بهداشت‌ سابق این دانشگاه‌ در اختیار معاونت غذا و دارو دانشگاه قرار گرفت ما مجموعه مدد ایران را‌ تأسیس ‌ و یک هلدینگ‌ داروخانه‌های بیمارستانی‌ ایجاد کردیم. اکنون 18 داروخانه بیمارستانی‌ در این هلدینگ‌ قرار دارند‌. تأسیس این هلدینگ‌ سبب شده است ما کوچکترین‌ مشکلی در زمینه‌ تهیه داروها نداشته باشیم‌ و داروها‌ به صورت شبانه‌ و با پیک مو‌توری در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرند.

 حاجی میراسماعیل‌، تأکید کرد: پس از اینکه من به ریاست منصوب شدم معاونت بین‌الملل دانشگاه با اصرار فراوان تشکیل شد که در آن زمان فقط حدود 108 دانشجوی خارجی داشت‌ اکنون بیش از 680 دانشجو دارد‌ انتظار‌ می‌رود دانشکده‌ دندانپزشکی بین‌المللی هم به زودی افتتاح شود‌ ما با دانشگاه مدیترانه‌ قبرس‌ تفاهمنامه‌ای را منعقد کردیم‌ که دانشجویان بتوانند پس از گذراندن‌ یک، سوم از دوره تحصیلی‌ بقیه دوره را در ایران سپری کنند. همچنین قراردادی را برای پذیرش 60 دانشجوی افغان‌ در رشته مامایی‌ بستیم‌. اکنون حدود 50 بیمارستان خصوصی‌ زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

وی تصریح کرد: ما در این دوره حدود 188 تخت ویژه احداث کردیم و 11 پروژه کلینیک‌ ویژه را در دست تأسیس داریم‌ که از این میان‌ پنج کلینیک‌ ویژه افتتاح شده است و 6 کلینیک‌ ویژه‌ باقی مانده است، حدود 60 تا 70 درصد پیشرفت داشتند. بیمارستان امام حسین‌ (ع) در اردیبهشت‌ ماه افتتاح شد و حدود  هفت بیمارستان دیگر را در دست ساخت داریم‌ ما یک مگا‌ هاسپیتال‌‌ در کاخ سنگی ایجاد کردیم‌ و بیمارستان روانپزشکی‌ ایران‌ با ظرفیت 300 تخت‌ در دست افتتاح که 10 درصد‌ این پروژه‌ آغاز شده است.

رئیس سابق دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران، گفت: در مجموع اکنون به غیر از مگا‌ هاسپیتال‌ بیش از 2 هزار تخت بیمارستانی‌ به مجموعه تخت‌های بیمارستانی‌ دانشگاه علوم پزشکی ایران افزوده شده است. ما نزدیک سه هزار متر مربع را به کارهای عمرانی‌ اختصاص دادیم‌ و 14 واحد املاک‌ احداث کردیم‌، در دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود 13 هزار نفر مشغول به کار هستند ما خوابگاه بین‌المللی برای 50 نفر از دختران عراقی ایجاد کردیم‌ و پروژه 5 دانشکده در مجاورت کتابخانه در دست اجرا است. در بخش معاونت آموزشی در حوزه جذب‌ بیش از 40 جلسه برگزار کردیم‌ و تعداد دانشجویان ما از 4 هزار نفر‌ به حدود 8 هزار نفر‌ رسیده است و در داروسازی‌ 2 فلوشیپ‌ جدید ایجاد کردیم‌ تعداد دانشجویان استعدادهای درخشان هم افزایش چشمگیری پیدا کرده است. 107 نفر از دانشیاران‌ به استاد و 32 نفر از مربیان‌ به استادیاری‌ در این دوره ارتقاء پیدا کرده است‌.

حاجی میراسماعیل‌ اظهار کرد: H-index (شاخصی عددی  که بهره‌وری و تأثیرگذاری علمی دانشمندان را به صورت کمی نمایش می دهد) دانشگاه علوم پزشکی ایران 61 است  در این دوره سه پژوهشکده برای دانشگاه علوم پزشکی ایران تأسیس شد‌ و اکنون از 27 مرکز تحقیقاتی دولتی‌ به 46 مرکز تحقیقاتی رسیدیم‌ و تعداد مراکز تحقیقاتی غیردولتی‌ نیز از صفر به 6 رسیده‌ است. تعداد هزار و 500 طرح تحقیقاتی در این دوره تصویب‌ و هزار و 800 طرح نیز تکمیل شده است و حدود 25 شرکت دانش بنیان نیز تصویب‌ شده است. تعداد مراکز تحقیقاتی تا پیش از این دوره 9 مرکز بود که اکنون این تعداد به 24 مرکز افزایش پیدا کرده است.

 ضرورت کاهش وابستگی به بودجه‌های دولتی‌

در ادامه این مراسم مسعود ناصری‌پور رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار کرد: ما باید به حوزه سلامت توجه جدی داشته باشیم‌ و به امید خدا دانشگاهی به بلندا‌ی نام ایران ایجاد کنیم. ما باید به سمت کاهش وابستگی به بودجه‌های دولتی‌ حرکت کنیم‌ برای اینکه‌ دانشگاه‌ ما به دانشگاه نسل سوم تبدیل شود‌ باید کارآفرینی‌ را در دانشگاه ایجاد کنیم و خلق‌ ثروت داشته باشیم‌.

وی بیان کرد: خلق ثروت از طریق‌ ایجاد ظرفیت برای افزایش جذب دانشجویان خارجی محقق می‌شود. پژوهش حلقه‌ای مفقو‌ده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، ما باید صادرات محصولات دانش محور را در حوزه‌های مختلف داشته باشیم و سعی کنیم که H-index دانشگاه را ارتقاء بخشیم‌. ما باید از ظرفیت‌های بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی ایران استفاده کنیم. دو، سوم بودجه ما از درآمد اختصاصی‌ تأمین می‌شود ما باید به سمت خودکفایی‌ و افزایش‌ توان مالی دانشگاه حرکت کنیم‌ به طوری که بتوانیم‌ قسمت‌ زیادی از‌ بودجه را از منابع غیردولتی‌ تأمین کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار